Translate

Hae tästä blogista

keskiviikko 9. helmikuuta 2022

Ukko tässä, moi

Se toi mami läks lenkille, niin pääsin tänne koneelle. On hetki vierähtänykkin, kun meillä hallitus teki jotain tälle koneelle viime vuoden lopulla. Ensin oli kauheen kivaa, kun ei enää avattu koko toosaa ja mamilla oli aikaa kaikelle muullekin. Sitten se otta tän toosan kainaloon ja painu ovesta ulos. Nyt siitä riesasta päästiin, ajattelin, olis voinu viskata ton puhelimenkin ulos samaan syssyyn. Mun mielestä ainakin. Ei sitä iloa kauan kestäny, parin päivän päästä se toi toosan takasin. Ja se oli ihan erilainen, kun sen avas. Mä oon joutunu seuraan mamia ahkerasti ennen kuin tajusin tän uuden systeemin.

Tuo palveluhenkilökunta on joskus vähän tyhmää. Yleensä mä kyllä tykkään käydä parvekkeella ainakin kesällä, kun ei liikaa sada. Talvellakin sillon, kun on pakkasta ja vaikka satelisi hiljalleen sellaista kevyttä lunta. Mut ei kai sinne oo mitään järkeä mennä, jos siellä on jäistä tai lattia täynnä loskalunta. Ei tunne elinikäni mua palvellut mamikaan tapojani, vaikka pitäisi. Parvekkeelle vaan houkuttelee mukaansa. No kohteliaisuudesta kävin kääntymässä ja näytin sitten, miten sellainen päivä mieluummin vietetään.



Vaan on noilla palvelijoilla joskus jotain hyviäkin ideoita. Sillon, kun mun Heta-mamma ja Akka-sisko kuoli pari vuotta sitten, mami sano, että olen niin kiltti herrasmiespoika (kerrankin ihan napakymppiin osu arvio), ettei se halua ottaa tänne uusia kissoja. Jos ne vaikka tyrannisois mua tai jotain. Mutta kun mulla ei oo kaveria auttamassa mun karvanhoidon kanssa, niin se sano itse hoitavansa sen puolen. Se alko kampaa mua joka päivä. Oonkin hirveen tarkka siitä, että tossa puolen päivän aikaan, tai niillä kieppeillä sillon kun herään päikkäreiltä, mun täytyy päästä kampaajalle. Onneks mamma on aika hyvin hoitanu ton leiviskänsä. Kattokaa vaikka.


 
Mami vietti eilen päivää keittiössä. Eikä se edes tehny mulle ruokaa. Se teki jotain leipomista kun kuulemma kohta on joku ystävän päivä. Onhan sillä mut, meillä on musta ystävän päivä joka päivä, kun täällä ollaan kotona me kahdestaan. Ennen mulla oli kyllä kissaystäviäkin. Oishan se kiva, kun ne olis vielä täällä kavereina. Me oltiin silloin näin hyviä ystäviä.

En mä varmaan pääse ihan pian tänne koneelle leikkiin, niin että HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ, mikä se sitten lieneekään, KAIKILLE KISSAKAVEREILLE (olkoon, ja muillekin karvasille) JA NIIDEN PALVELUSKUNNALLE!! Terveisin

Ukko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on tervetullut :)